Еліміздің көлік саласының маңызды мәселелері мен проблемаларын талқылау TransLogistica Kazakhstan 2022 көрмесінің «алаңдарында» өтуде.
Биылғы жылы Translogistica Kazakhstan 2022 жыл сайынғы көрмесі 25 жылды атап өтеді, ол бизнес, Көлік және логистика индустриясы үшін аса сұранысқа ие алаңға айналды.
Жаһандық әлемдік геосаяси өзгерістер еліміздің алдына жаңа перспективалар мен мүмкіндіктер ашты, бірақ бұл ретте жаңа мәселелер туындайды, оларды шешу шұғыл шаралар мен икемділік көрсетуді талап етеді.
Көптеген жылдар бойы Көрме негізінен жергілікті бизнестің қызығушылығын тудырды, бірақ соңғы оқиғалар аясында Translogistica Kazakhstan 2022 көрме павильондарында өткен конференциялар шеңберінде саланың өткір, өзекті мәселелерін шешу үшін Алматыға келген түрлі елдердің көлік саласының өкілдері үшін маңызды оқиғалардың бірі болды.
Біздің елімізде бұрын да жүк тасымалын дамыту үшін жақсы мүмкіндіктер болған, бірақ жаһандық өзгерістер Қазақстан үшін жаңа перспективалар ашады. Бұл туралы PTC Holding даму жөніндегі басқарушы директоры Олжас Арықбаев айтып берді.
«Түбегейлі өзгерістер салалық бизнестен мүлде басқа тәсілдерді – икемділікті, жеделдікті, ұтқырлықты талап етеді. Ағымдағы сын-тегеуріндерге неғұрлым жедел жауап бере алсақ, бизнес пен жалпы саланың дамуы соғұрлым табысты болады.
Біздің еліміздегі транзиттік тасымалдар көлемі әрқашан оң динамикаға ие болды, бірақ соған қарамастан, біз жұмыссыз транзиттің бір бөлігін жоғалту қаупі бар көптеген «тар» жерлер бар.
Өткен форумда және қазір өтіп жатқан көрмеде өткір мәселелерді талқылау ҚТЖ осы бағытта, оның ішінде жеке бизнеспен ынтымақтастықта белгілі бір жұмыс жүргізіп жатқанын көрсетті. Іске асырылып жатқан жоспарлар транзиттің көптеген мәселелерін шешуге мүмкіндік береді деп айтуға болады.
Бірақ транзиттік жүк тасымалын дамытудағы ҚТЖ басымдықтары ішкі тасымалдау нарығында теріс көрініс табады. Бұл жерде ішкі тасымалдарды дамытуға жеке қаражат салуға дайын баламалы тасымалдаушылардың дамуына назар аударған жөн, бірақ бұл үшін оларға көбірек еркіндік беру, әсіресе жеке меншік иелері үшін қолжетімді маршруттар желісін кеңейту қажет», – деп атап өтті Олжас Арықбаев.
Көлік-логистика саласының бизнес өкілдерінің пікірін білдіре отырып, PTC Holding басқарма төрағасы Тимур Қарабаев ҚТЖ мен жеке бизнес үшін тең мүмкіндіктерден басқа, басшылық функцияларды ғана емес, сонымен қатар теміржол саласын дамытумен айналысатын салалық министрлік құру қажет екенін айтты.
«Өкінішке орай, бизнес іске асырған көптеген жобалар қазір бос тұр, соның ішінде ішкі тасымалдау көлемінің болмауына байланысты, бұл әмбебап паркпен салыстырғанда контейнерлік тасымалдау тарифтерінің сәйкес келмеуінің тікелей салдары болып табылады. Мультимодальды найзағай тасымалын дамыту бұл мәселелерді шешеді, сонымен қатар бос контейнерлерді жүктелген желілер арқылы тасымалдаудың орнына контейнерлерде жүктерді тасымалдау арқылы ҚОЛДАНЫСТАҒЫ желілердің жүктемесін азайтуға мүмкіндік береді.
Қазір тасымалдаудың барлық салалары – авиакомпания, авто және теміржол жеке өмір сүріп жатқандай, нәтижесінде ішкі тасымалдаудың мультимодальды схемаларындағы жүктер транзиттік тарифтер бойынша тасымалданады.
Өкінішке орай, котейнерлік тасымалдарға тарифтерді «әділ» ету үшін ҚТЖ-ға «жету» әлі мүмкін емес. Бұл ретте біз контейнерлердегі қолданыстағы ішкі жүк тасымалына 0,7 коэффициентін қолдануды сұраймыз, бұл ішкі нарықта жүктерді жеткізудің осы түріне серпін беруге мүмкіндік береді. Қазақстан Республикасы бойынша контейнерлердегі ішкі тасымалдар қазір нөлге тең. Контейнерлермен экспорттық-импорттық тасымалдау жүк тасымалдарының барлық көлемінің 5,4% -. ғана алады, бұл дамыған елдердің көрсеткіштерімен салыстыруға келмейді.
Елімізде экспортқа бағдарланған индустрияны дамыту жағдайында бұл мәселені нақты шешудің болмауы ел экономикасы үшін тежеуші фактор болады», — деді конференцияда мәселелерді талқылағаннан кейін Тимур Қарабаев.
Бұл ретте бизнес мемлекеттен өз инфрақұрылымын салу үшін көмек сұрамайды, дейді сала өкілдерінің бірі Олжас Шилтерханов.
«Менің ойымша, бизнес өзінің инфрақұрылымдық жобаларына инвестиция салуға дайын, өйткені контейнерлік тасымалдар өздігінен жұмыс істей алмайды. Биылғы жылы экспорттың дамуы бизнесті өзгерістерге тез жауап беруге мәжбүр етеді. Бірақ қазіргі уақытта барлық қолданыстағы қуаттар толықтай жұмыс істейді. Егер біз контейнерлік тасымалдаудың әділ тарифін алсақ, онда көптеген компаниялар инфрақұрылымды кеңейтуге өз қаражаттарын салуға дайын.
Бір тараптан бизнес пен екінші тараптан мемлекеттік органдар мен ҚТЖ арасында диалог орнату маңызды. Үкімет те, ҚТЖ да бізді естуі маңызды. Қазақстанның әлеуеті ерекше және зор. Танымал сарапшылардың пікірінше, бізде «жаңа Жібек жолының» басты буыны болу үшін барлық мүмкіндіктер бар, бірақ қазір бұл амбицияларды іске асыру үшін ҚТЖ мен Үкіметке маңызды қадамдар жасау қажет. Бұл тарифтер мәселелеріне де, Транскаспий халықаралық бағытына жаңа пункттерді, атап айтқанда Достық станциясын енгізу мәселелеріне де қатысты.
Соңғы уақыттағы геосаяси өзгерістер жүк саласына үлкен әсер етуі мүмкін тәуекелдерді анықтады және осыған байланысты біз үшін қолды импульсте ұстау, балама жүк тасымалдау маршруттарын құру өте маңызды».
Қазақстанның» көлік апталығы» биылғы жылы сала үшін нағыз серпінді болды. Шетелдік бизнес өкілдерінің өткен форумға және Көрмеге деген қызығушылығы осы саланың еліміздің экономикасы үшін зор маңыздылығын көрсетті.
Қазақстандық жүк тасымалы нарығын және елдің транзиттік әлеуетін дамыту шешім қабылдау тетіктерінде «сүйретпеуі» үшін тиісті тұжырымдар жасау ғана қалады.