Транспортно-логистическая
инвестиционная группа компаний
Республики Казахстан

FORBES: ТМТМ сөзсіз 2024 жылдың трендіне айналады

Геосаяси жағдай логистика саласына қалай әсер етті және жеке бизнестің бәсекеге қабілеттілігі үшін не істейтіні туралы PTC Cargo коммерциялық директоры Мария Баландина айтты

Мария, бұл сала үшін 2023 жыл қандай болды? Қандай қиындықтар болды, қандай проблемалар болды? Бұл жағдайда Сіздің компанияңыз қалай дамыды?

— 2023 жыл біздің сала үшін қарқынды және серпінді жыл болды, әсіресе біздің компания жас және қарқынды дамып келе жатқанын ескерсек. Логистикалық қызметтердің Әлемдік нарығында және Қазақстанның көлік саласында айтарлықтай өзгерістер болды. Біз тасымалдау көлемінің ұлғаюына және жылжымалы құрамның мерзімді тапшылығына, сондай-ақ тасымалдау географиясының өзгеруіне тап болдық. Егер бұрын Қазақстан мен Өзбекстан экспорттаушылары арасында Владивосток және Восточный, Новороссийск, Санкт-Петербург порттары арқылы өтетін маршруттар өте танымал болса, биыл біздің клиенттеріміздің едәуір бөлігі достық және Алтынкөл шекаралық өткелдері арқылы Транскытай бағытына көшті.

Қазақстан арқылы транзитпен 22,7 млн тонна жүк тасымалданды, бұл өткен жылдың көрсеткіштерінен 25% — ға артық және 27,7 млн тонна көлемінде жылдық жоспардың 85% -. құрайды. Сонымен қатар, геосаяси оқиғалардан туындаған шектеулерге байланысты қызықты болған Транскаспий көлік бағыты (TMTM) танымал бола бастады. Біз Поти портында өз терминалымызды салып жатырмыз, соның арқасында біз осы бағыттағы позициямызды нығайтамыз. Tmtm-ден басқа, клиенттер 2023 жылы жүк жөнелтушілердің назарын аударған Солтүстік — Оңтүстік көлік дәлізі арқылы қызметке қызығушылық танытады. Бұл бағыттарға деген қызығушылық біршама қиындық тудырды.

Неліктен?

— Себебі, Инфрақұрылым бөлігінде жүк ағынының күрт өсуіне дайын болса да, бұл маршруттар баға мен транзиттік мерзімдер бойынша бәсекелестікке төтеп беруге әлі дайын емес. Серіктестерімізбен бірлесіп, біз клиенттер үшін қолайлы бағамен жаңа маршруттарда тұрақты сервис құру үшін жұмысты жалғастырамыз. «ҚТЖ ҰК» АҚ тарапынан қолдаудың арқасында бұл бағыт тарифтік саясатты оңтайландыру есебінен одан да тартымды болатынына сенімдімін.

Бүгінгі таңда ең танымал маршруттар қандай? Клиенттер Сізге қандай сұрақтар мен сұраулармен жиі жүгінеді?

— 2023 жылы Қытайдан Еуропаға Ресей арқылы жұмыс жолға қойылған бағыт әлі де танымал болды. «PTC Cargo» ЖШС Қытай — Ресей — Қытай немесе Қытай – Орталық Азия – Қытай басқа транзиттік маршруттарында да жұмыс істейді. Қазір Қазақстан темір жолдары Қытай – Қазақстан – Өзбекстан – Түрікменстан – Иран – Түркия – Еуропа бағытын белсенді түрде пысықтауда. Жоғарыда аталған tmtm маршрутын тағы бір рет атап өтемін. Оңтүстік-Шығыс Азия мен Еуропаның экспорттаушылары біз ұсынатын балама жеткізу нұсқаларын қолданудан Қорықпайды. Мысалы, Түркиядан келген кейбір клиенттер бұл маршрутты Новороссийск (Ресей) порты арқылы өтетін маршрутқа балама ретінде қарастырады. Қазақстан аумағы арқылы Ресейден Қытайға экспортқа тасымалдауды ұйымдастыруға, әсіресе Қиыр Шығыс, Забайкальск немесе Замын Ууд арқылы жөнелтуде қиындықтар туындаған жағдайларда сұраныстың артқанын атап өтемін. Осылайша, Қазақстан Еуропа мен Азияны байланыстыратын негізгі ойыншы және көлік хабына айналуда.

Бұрын олай емес пе еді?

— Қазақстан әрқашан транзиттік әлеуетке ие болды, бірақ соңғы уақытта оны шынымен ашты. Біз достық пен Алтынкөл шекаралық өткелдері арқылы сервисті белсенді түрде ұсынамыз, оны ресейлік және қазақстандық әріптестермен тығыз ынтымақтастықта дамыту бойынша жұмыс жасаймыз. Қазақстаннан экспорт та маңызды.

Біз ірі экспорттаушылардың өз жүктерін контейнерлерде Транскытай бағыты (Достық, Алтынкөл) арқылы да, ТМТМ арқылы да жөнелтуге деген қызығушылығының артып келе жатқанын атап өтеміз. 2023 жылы контейнерлік тасымалдау көлемі 2022 жылмен салыстырғанда 15% — ға өсті.

Қытаймен жұмыс істегенде сізде қандай клиенттер көп – Қытайға жүк жеткізу қызметтерін қажет ететін қытайлық компаниялар немесе қазақстандық компаниялар?

— Бізде Орталық Азиядан да, Қытайдан да клиенттердің едәуір үлесі бар, мен қандай да бір топты бөлек ажырата алмаймын. Дегенмен, сіз өзіңіздің ерекшеліктеріңізді ажырата аласыз. Қытайлық компаниялар қытайдың ішінде жеткізуді өз бетінше ұйымдастыруды жөн көреді, бірақ бұл ретте біздің қызметтерді Қазақстан мен Ресей арқылы тасымалдау үшін пайдаланады. Сонымен қатар, Орталық Азиядан экспорттаушылар біздің кешенді сервисті қалайды, оның шеңберінде Біз Қазақстан/Өзбекстандағы жөнелту станциясынан бастап Қытайдағы баратын станциясына дейінгі барлық тасымалдау процесін бақылаймыз.

Биылғы жылы қызықты немесе ерекше жүк келісімшарттары болды ма?

— Қытайдан келген клиенттермен жұмыстың жоғарыда аталған ерекшелігіне қарамастан, 2023 жылы біз қытайлық компанияларға толық қызмет көрсете бастағанымызға өте қуаныштымыз. Біздің Dostyk TransTerminal терминалы арқылы Қытайдан Қазақстанға тасымалдау үшін жетекші қытайлық автоөндірушімен ынтымақтастық ерекше көзге түседі. Сонымен қатар, өз контейнерлерін, фитинг платформаларын және біздің терминалды пайдалана отырып, Қазақстаннан Қытайға тасымалдау бойынша ірі экспорттық жобаны табысты іске асырды. Бұл жобаларды біз қытайлық PTC Freight Agency (Shanghai) Co кеңсесімен бірлесіп жүзеге асырдық.. Ltd, ол тек 2023 жылдың ортасында ашылды.

Ал не экспортталды?

— Ферроқорытпалар, дәнді дақылдар және т. б.

Өткен жылы Қытаймен жүк ағыны қалай өзгерді? Сіздің компанияңыз Достық шекара өткелінде терминалды басқарады. Оның мысалында сіз қандай өзгерістерді атай аласыз?

— Кейбір маршруттар өзектілігін жоғалтты, ал басқалары үлкен қызығушылық тудырды. Қытайдан Еуропаға Қазақстан арқылы жүк тасымалдау көлемі төмендегенін, алайда Ресей мен Орталық Азия бағытында тасымалдау көлемі ұлғайғанын атап өтуге болады. Маршруттардың өзгеруіне қарамастан Қазақстанның транзиттік әлеуеті жоғары болып қала береді. Бұрын қытайлық жүк жөнелтушілер Қазақстан арқылы тасымалдауға басты қызығушылық танытты, бірақ қазір біз Қазақстанды Транссібір магистраліне балама ретінде қарастыра бастаған ресейлік клиенттер тарапынан сұраныстардың өсуін көріп отырмыз.

Бұл немен байланысты?

— Біз Қазақстан арқылы маршрутты ілгерілету үшін белсенді күш саламыз. Біздің міндетіміз-бұл маршрутта клиенттер қолайлы мерзімдер мен шығындар үшін керемет қызмет алатынын көрсету.

Біз TMTM туралы бұрын айтқан болатынбыз. Биыл Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия осы бағытта логистикалық оператор құрылғанын жариялады. Бұл мәселелерді шешуге көмектесе ме? Сондай-ақ, бүгінгі таңда бұл бағыттың оң және теріс жақтары қандай?

— Мен инфрақұрылымдық шектеулерге емес, тарифтік саясатқа және транзиттік мерзімдерге баса назар аударар едім. Ірі қазақстандық экспорттаушылар, егер бұл экономикалық тұрғыдан тиімді болатынын түсінсе, контейнерлік тасымалдарға әлдеқайда белсенді ауысатын еді. ТМТМ бойынша жүк айналымының ағымдағы көлемін ескере отырып, инфрақұрылым жеңе алады деп ойлаймын.

Ағымдағы өткізу қабілеті-жылына 6 млн тонна. 2025 жылға қарай жылына 10 млн тонна деңгейіне жету жоспарлануда. 2023 жылдың 9 айында тхтм бойынша 2 млн тоннаға жуық жүк тасымалданды, бұл 2022 жылдың ұқсас кезеңінің көрсеткішінен 88% — ға жоғары.

Табысты жұмыс үшін маңызды аспект көлік дәлізінің барлық қатысушыларының нақты және үйлесімді жұмысы болып табылады. Құрылған компанияның атынан пайда болатын және осындай күрделі және кешенді маршрутта туындайтын операциялық жұмысқа байланысты мәселелерді шеше алатын бірыңғай құрылым қажет. TMTM-бұл порттар, терминалдар, теңіз желілері мен теміржолдар қатысатын мультимодальды көліктер.

Tmtm-дің Қытай үшін тартымдылығы оның батыс провинцияларын дамытуға және олардың аймақтық нарықтарға қол жетімділігін қамтамасыз етуге деген ұмтылысына байланысты. Қытай экономикалық тиімділік жағдайында осы бағытқа назар аударады. ЕО елдері қазір маршрутты дамытуға мүдделі, өйткені олар бұл көлік дәлізін Қытайдан жүктерді жеткізудің негізгі бағыттарының бірі ретінде қарастырады, өйткені ол Ресейден айналып өтеді.

TMTM мультимодальды тасымалдау екенін ескере отырып, PTC Cargo өз клиенттеріне осындай қызметтерді ұсынуға дайын ба?

— Біз барлық жол бойында қызметтердің барлық кешенін көрсетуге дайынбыз. Клиентке қызмет көрсетушілерді бөлек іздеудің қажеті жоқ, мысалы, Ақтау портында, Әзірбайжан немесе Грузия аумағында. Біз іс жүзінде өз клиенттерімізге мультимодальды тасымалдау икемді тасымалдау схемасын құруға, шығындарды азайтуға және сонымен бірге жоғары жеткізу жылдамдығын сақтауға мүмкіндік беретінін көрсетуге тырысамыз.

Сіздің ойыңызша, 2024 жылы әлемдік логистиканың негізгі трендтері қандай?

— Сұрақ қызықты және қиын. Біздің жұмысымызға әсер ететін геосаясатты ескере отырып, қазір 2-3 айдан артық болжау қиын.

Менің ойымша, жаңа инфрақұрылымдық жобаларға баса назар аударылады. Операторлар фитингтік платформалар паркін құруды жалғастырады, өйткені әр түрлі кезеңдерде олар әлі де тапшылыққа тап болады. Сондай-ақ, мультимодальды тасымалдауда әмбебаптық үрдісі сақталады. Біз теміржол операторлары тек арматуралық платформалардың немесе контейнерлердің операторлары ғана емес, сонымен қатар қызметтердің барлық тізімін ұсынатын экспедиторлар, соның ішінде теңіз тасымалдаушылары болып табылатын тенденцияны жиі байқаймыз.

Жаңа көлік дәліздері мұқият бақылауда, олардың арасында жетекші орынды ТМТМ алады, менің ойымша, бұл сөзсіз 2024 жылдың трендіне айналады. 2024 жылы іске қосылатын Потидегі терминал ағымдағы жылы PTC Cargo және PTC Holding үшін маңызды бәсекелестік артықшылық болатыны сөзсіз.

Компанияның 2024 жылға арналған жоспарлары қандай?

— Бизнесті дамыту стратегиясы шеңберінде PTC Cargo ірі әлемдік жүк иелерімен, өндірушілермен және логистикалық компаниялармен делдалдарсыз тікелей келісімшарттарға шығу мақсатында еншілес кәсіпорындардың («сату терезелері» және инфрақұрылымдық жобалар) халықаралық желісін құру процесінде тұр.

Соңғы екі жылда Ташкентте (Өзбекстан), Шанхайда (ҚХР), Поти (Грузия), Мәскеуде (Ресей) және Бішкекте (Қырғызстан) еншілес кәсіпорындар тіркелген.

Стратегияның ең маңызды бағыты Еуропа елдері мен Қытай арасындағы негізгі құрлықтағы халықаралық дәліздерде көлік-логистикалық терминалдар салуды қамтитын инфрақұрылымдық жобаларды іске асыру және жаңғырту болып табылады. PTC Cargo логистикалық инфрақұрылымға белсенді инвестиция салатынын атап өткім келеді, бұл бізге контейнерлік тасымалдау нарығында бәсекелестік артықшылықты қамтамасыз етеді.

Компания вагондар мен контейнерлер паркін ұлғайту, экспорттық және импорттық келісімшарттар жасасу, соѕсо және т.б. сияқты контейнерлік нарықтың ірі халықаралық ойыншыларымен ынтымақтастық, сондай-ақ мультимодальды тасымалдарды дамыту жөніндегі жұмысты жалғастырады.

 

 

Остались вопросы?

Обратитесь к нашим специалистам:

Клиенты и партнеры

«PTC Holding» - транспортно-логистическая инвестиционная группа компаний, международный провайдер комплексных логистических услуг в нефтегазовой и контейнерной сферах, крупнейший собственник и оператор железнодорожного подвижного состава и инфраструктуры в странах Центральной Азии. Оказывает полный спектр транспортно-логистических услуг.

Мы создаем реальную ценность для наших клиентов и партнеров с помощью инновационных решений, устойчивых результатов и долгосрочного роста.

PTC в цифрах

16 компаний входят в состав группы компаний
6 стран Казахстан, Китай, Узбекистан, Кыргызстан, Грузия и Турция
1484 количество персонала в 13 городах
40% доля терминала по перевозке контейнеров на ст.Достык в 2023 году
13% доля в контейнерном грузообороте через Казахстан в 2023 году
13313 единиц общий парк вагонов
14 млн тонн нефтепродуктов перевезено в 2023 году
1556 контейнерных поездов отправлено с терминала в 2023 году
169000 ДФЭ перегружено на терминале на ст.Достык в 2023 году
Наши компании
PTC-CA
Petroleum
АО «PotiTransTerminal»
PTC Freight Agency Co., Ltd
PTC-KG LLC