Қазақстан Республикасы компанияларының
-логистикалық инвестициялық тобы

Украинаның құрлықтағы бағытының жабылуы және Ресей порттарынан жөнелтуге шектеулер жағдайындағы жаңа бағыттар

Қазақстан Қытайдан Еуропа мен Орталық Азияға жүк тасымалдаудан табыс табу үшін транзиттік әлеуетті белсенді дамытуда.

Украинаның құрлық бағытының жабылуы және ресейлік теңіз порттарынан жөнелтуге шектеулер логистикалық нарыққа қатысушыларды бейімделуге және жаңа бағыттарды іздеуге мәжбүр етеді. Бұл трансформация туралы контейнерлік тасымалдауға маманданған PTC Cargo компаниясының бас директоры Шыңғыс Төлеушин айтып берді.

– 2022 жыл бүкіл ел үшін қиын басталды. Сіздің компанияңыз қаңтардағы қайғылы оқиғаларды қалай бастан өткерді?

– Шынында да, қаңтардағы оқиғалар Қазақстандағы қоғамдық-саяси және экономикалық жағдайға қатты әсер етті. Көптеген кәсіпорындар мен компаниялар жұмыста шектеулерге тап болды.

Бірақ бұл оқиғалар біздің компанияға әсер етпеді. Мәселе саланың ерекшелігіне байланысты: біз Қытайдан Еуропаға Қазақстан аумағы арқылы жүк транзитімен айналысамыз, сондықтан болған жағдай оларға әсер еткен жоқ. Барлық жоспарланған көлемді орындадық, контейнерлік пойыздардың кідірісі болған жоқ, «Достық» терминалында пойыздар тоқтаусыз және кідіріссіз қабылданды.

Ал экспорттық тасымалдарға келетін болсақ, біз оларды біраз уақытқа жылжыттық. Бақытымызға орай, бәріміз үшін тұрақсыз жағдай ұзаққа созылмады және барлық көлемдер жіберушілер үшін айтарлықтай кідіріссіз орындалды.

– Украина төңірегіндегі жағдай тез ушығып кетті. Бұл Сіздің компанияңыздың жұмысына әсер етті ме?

– Бұл жерде екі сәтті атап өтуге болады – қаржылық және логистикалық.

Біріншісі теңгенің шетел валюталарына бағамының жақында әлсіреуіне қатысты. «Қытай – Еуропа» бағыты бойынша біздің негізгі тапсырыс берушіміз Қытай тарапы болып табылады, содан кейін барлық мәмілелер шетел валютасында өтеді. Біз валюталық тәуекелдерден қорғалғанбыз.

Екінші сәт әлдеқайда кең. Иә, жалпы Қытайдан Еуропаға бағыт бойынша құрлық тасымалы тоқтамайды. Бірақ маршруттың жанында соғыс қимылдары өтетін фактор бар. Осыған байланысты клиенттер тапсырыстар санын азайтады және біз олардың көлемін азайту үрдісін көреміз. Әзірге қорытындылауға әлі ерте, бірақ біз ауданда 10-15% төмендегенін көріп отырмыз және тренд жалғасуда.

Мен атап өтемін: біз барлық тапсырыстарды орындаймыз.

Калининград портына қатысты проблемалар туындады, онда бұрын теміржолдан Еуропаға теңіз жолдарына жүк тиелген болатын.

Бізде Украина арқылы өтетін тасымалдар болды, бірақ қазір олар тоқтады. Осыған байланысты біз табыстың бір бөлігін жоғалттық.

Ресей мен Беларусь арқылы транзитке келетін болсақ, әзірге тасымалдау тек Брест және бірнеше шағын шекаралық өткелдер арқылы ғана мүмкін. Калининград, мен бұрын айтқанымдай, біз үшін жабық.

– Ал бір Брест барлық көлемге төтеп бере ала ма?

– Мүмкін емес. Егер көлемдер өткен жылмен бірдей болса, онда біз оларды Брест арқылы өткізуге мүмкіндігіміз болмайды.

Сондықтан қазір маңызды міндет: біздің теміржол әкімшілігіміз бен бейінді министрлігіміз «Ресей темір жолдарымен» жаңа бағыттарды келісу мүмкіндігі туралы келіссөздер жүргізсін. Мысалы, жүктерді Балтық жағалауындағы порттарға жіберу. Қазір бұл мәселе, менің білуімше, қазірдің өзінде талқылануда.

Балтық порттары біздің жүктерімізді қабылдауға дайын. Жақында бұл Латвияның көлік министрінің қатысуымен өткен кеңесте тағы бір рет расталды. Олар жүктерді қабылдауға дайын екендіктерін білдіреді және бұл біз үшін жеткізілім көлемін сақтау мүмкіндігі.

Егер маршрут Балтық жағалауына баратын болса, онда жеткізу мерзімі бойынша үлкен өзгерістер болмайды. Олардың дамыған онлайн жүйелері бар жақсы, заманауи клиенттерге бағытталған порттары бар.

– Шынында да, қаңтардағы оқиғалар Қазақстандағы қоғамдық-саяси және экономикалық жағдайға қатты әсер етті. Көптеген кәсіпорындар мен компаниялар жұмыста шектеулерге тап болды.

Бірақ бұл оқиғалар біздің компанияға әсер етпеді. Мәселе саланың ерекшелігіне байланысты: біз Қытайдан Еуропаға Қазақстан аумағы арқылы жүк транзитімен айналысамыз, сондықтан болған жағдай оларға әсер еткен жоқ. Барлық жоспарланған көлемді орындадық, контейнерлік пойыздардың кідірісі болған жоқ, «Достық» терминалында пойыздар тоқтаусыз және кідіріссіз қабылданды.

Ал экспорттық тасымалдарға келетін болсақ, біз оларды біраз уақытқа жылжыттық. Бақытымызға орай, бәріміз үшін тұрақсыз жағдай ұзаққа созылмады және барлық көлемдер жіберушілер үшін айтарлықтай кідіріссіз орындалды.

– Украина төңірегіндегі жағдай тез ушығып кетті. Бұл Сіздің компанияңыздың жұмысына әсер етті ме?

– Бұл жерде екі сәтті атап өтуге болады – қаржылық және логистикалық.

Біріншісі теңгенің шетел валюталарына бағамының жақында әлсіреуіне қатысты. «Қытай – Еуропа» бағыты бойынша біздің негізгі тапсырыс берушіміз Қытай тарапы болып табылады, содан кейін барлық мәмілелер шетел валютасында өтеді. Біз валюталық тәуекелдерден қорғалғанбыз.

Екінші сәт әлдеқайда кең. Иә, жалпы Қытайдан Еуропаға бағыт бойынша құрлық тасымалы тоқтамайды. Бірақ маршруттың жанында соғыс қимылдары өтетін фактор бар. Осыған байланысты клиенттер тапсырыстар санын азайтады және біз олардың көлемін азайту үрдісін көреміз. Әзірге қорытындылауға әлі ерте, бірақ біз ауданда 10-15% төмендегенін көріп отырмыз және тренд жалғасуда.

Мен атап өтемін: біз барлық тапсырыстарды орындаймыз.

Калининград портына қатысты проблемалар туындады, онда бұрын теміржолдан Еуропаға теңіз жолдарына жүк тиелген болатын.

Бізде Украина арқылы өтетін тасымалдар болды, бірақ қазір олар тоқтады. Осыған байланысты біз табыстың бір бөлігін жоғалттық.

Ресей мен Беларусь арқылы транзитке келетін болсақ, әзірге тасымалдау тек Брест және бірнеше шағын шекаралық өткелдер арқылы ғана мүмкін. Калининград, мен бұрын айтқанымдай, біз үшін жабық.

– Ал бір Брест барлық көлемге төтеп бере ала ма?

– Мүмкін емес. Егер көлемдер өткен жылмен бірдей болса, онда біз оларды Брест арқылы өткізуге мүмкіндігіміз болмайды.

Сондықтан қазір маңызды міндет: біздің теміржол әкімшілігіміз бен бейінді министрлігіміз «Ресей темір жолдарымен» жаңа бағыттарды келісу мүмкіндігі туралы келіссөздер жүргізсін. Мысалы, жүктерді Балтық жағалауындағы порттарға жіберу. Қазір бұл мәселе, менің білуімше, қазірдің өзінде талқылануда.

Балтық порттары біздің жүктерімізді қабылдауға дайын. Жақында бұл Латвияның көлік министрінің қатысуымен өткен кеңесте тағы бір рет расталды. Олар жүктерді қабылдауға дайын екендіктерін білдіреді және бұл біз үшін жеткізілім көлемін сақтау мүмкіндігі.

Егер маршрут Балтық жағалауына баратын болса, онда жеткізу мерзімі бойынша үлкен өзгерістер болмайды. Олардың дамыған онлайн жүйелері бар жақсы, заманауи клиенттерге бағытталған порттары бар – қазіргі жағдай Сіздің компанияңыздың 2022 жылға арналған жоспарларын қалай өзгертеді?

– Біз украин маршрутына ресей бағытына балама ретінде ставка жасауды жоспарладық, сол жерде клиенттерге өз қызметімізді жасадық. Өкінішке орай, Біз Украина, Польша және одан әрі Еуропаға транзитпен бара алмаймыз.

Сондықтан балама іздеуге тырысамыз. Ресейде теңіз порттарынан жүк жөнелтуге шектеулер бар. Осыған байланысты бұрын Теңізде болған нәрсе енді құрлықта жүре алады. Мысалы, қазір Сібірден Қытайға жөнелту Біздің «достық Транс терминалы»терминалы арқылы өтуі мүмкін. Бұл жіберушілерге де, бізге де тиімді.

Транскаспий көлік бағдарының болашағы жақсарады. Қазірдің өзінде өткізу қабілетін арттыру және сервисті жақсарту, өсіп келе жатқан ағынды қабылдау мүмкіндігі бойынша шаралар қабылдануда.

Менің білуімше, Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия тіпті маршрутты жақсартумен айналысатын мемлекеттік деңгейде компания құруды жоспарлап отыр.

Бұл мүмкіндікті пайдалану қажет: бұрын Ресей арқылы өткен жүктер енді Транскаспий көлік бағдарымен, ал одан әрі теңіз арқылы Еуропаға бара алады.

Енді логистердің жағында «доп» бар. Украинадағы Инфрақұрылым бұзылып, ұзақ уақыт қалпына келеді, Беларусь арқылы ағындар жүктелуде. Сондықтан біз үшін жаңа балама маршруттар маңызды.

Сұрақтарыңыз қалды ма?

Мамандарымызға жүгініңіз:

Клиенттер мен серіктестер

«PTC Holding» ЖШСкомпаниялардың көліктік-логистикалық инвестициялық тобы, кешенді логистиканың халықаралық провайдері мұнай-газ және контейнерлік салалардағы қызметтер, Орталық Азия елдеріндегі теміржол жылжымалы құрамы мен инфрақұрылымының ірі меншік иесі және операторы. Көліктік-логистикалық қызметтердің толық спектрін көрсетеді.

Біз инновациялық шешімдер, тұрақты нәтижелер және ұзақ мерзімді өсу арқылы клиенттеріміз бен серіктестеріміз үшін нақты құндылық жасаймыз..

РТС сандармен

15.6 млн тонна тасымалдау көлемі
2021 жылдың 8 айы үшін
11438 бірлік жылжымалы құрамы
13724 есе өсті 2018 жылы
тасымалдау көлемі
1 орын вагон-цистерналар паркі
орталық азия
16 ел Бизнес географиясы
1446 адам қызметкерлер
саны
16 кәсіпорын ҚАЗАҚСТАНДА, РЕСЕЙДЕ, ҚЫТАЙДА, ӨЗБЕКСТАН, ҚЫРҒЫЗСТАН, ГРУЗИЯ ЖӘНЕ ТҮРКИЯ
Наши компании
PTC-Транс
PTC-CA
Petroleum
АО «PotiTransTerminal»
PTC Freight Agency Co., Ltd
PTC-KG LLC