Транспортно-логистическая
инвестиционная группа компаний
Республики Казахстан

Қазақстан қазірдің өзінде Ресей үшін транзиттік хаб болып табылады

Өткен 5 жыл ішінде Қазақстан темір жолдарында транзиттік контейнерлік тасымалдардың жарылғыш өсімі бірнеше рет тіркелді. Алайда, соңғы уақытта белгілі әлемдік оқиғаларға байланысты бұл динамика баяулады. «ТрансРоссия» халықаралық көрмесінде РТД-серіктесінің корреспонденті PTC Holding компаниясының даму жөніндегі басқарушы директоры Олжас Арықбаевтан бұрынғы одақтық республикада контейнерлеудің одан әрі өсу перспективалары туралы, сондай-ақ Қазақстан РФ үшін транзиттік хаб функцияларын орындауға дайын ба екендігі туралы сұрады.

— Қазақстанда контейнерлік тасымалмен оң динамика қалыптасқан геосаяси ахуалға байланысты қандай да бір түрде орын алды ма?

— Қазақстандағы контейнерлік тасымалдар негізінен транзиттік болып табылады, бұл еліміздің географиялық орналасуына байланысты және ынталандырылады. Алайда, республиканың ішінде контейнерлеу деңгейі өте төмен. Жүк жөнелтушілер көбіне өз жүктерін әмбебап Паркпен – жабық жартылай вагондармен жөнелтуді қалайды. Бұл «Қазақстан темір жолы» компаниясының тарифтік саясатына байланысты, өкінішке орай, контейнерлерге көшуге ынтасы жоқ жүк жөнелтушілерге әрдайым пайда әкелмейді. Егер Ресеймен салыстыратын болсақ, Ресей темір жолдары жеңілдіктер, уақытша төмендету коэффициенттерін енгізеді және осылайша жүк жөнелтушілерді болашақта жүктерді контейнерлеп, оларды экспортқа жіберу үшін жөнелту орнында тиісті инфрақұрылым құру қажеттілігі туралы ойлануға мәжбүр етеді. Қазақстанда барлығы транзиттік тасымалдарға қамалған. Достық станциясы-Қытайдан Еуропаға және кері бағытта тасымалдаудың ең қысқа жолы. Тиісінше, бұл шекара өткелі Қазақстанда белсенді қолданылады. Осы маршрут бойынша барлық контейнерлік пойыздардың операторы Біріккен көліктік логистикалық компания (БКЛК) болып табылады. Санкциялық қысым жағдайында қытайлық жүк жөнелтушілер өздеріне үйреншікті жүктерді құрлықпен тасымалдауды жалғастыру үшін белгілі бір қауіптер мен тәуекелдерді көреді, өйткені олар Ресей Федерациясының аумағы арқылы және арнайы операция жүргізу аймағына жақын өтетін болады. Басқаша айтқанда, теңізге көшу байқалды, бұл Еуропаға жүк жеткізу туралы айтатын болсақ, бүгінде айтарлықтай қымбат. Біздің байқауымызша, бұл Қытай – Еуропа – Қытай бағыты бойынша транзиттік контейнерлік тасымалды уақытша төмендетуге алып келді.

– Бұл тұрғыда сіздің компанияңызда жақын арада қандай да бір болжам бар ма?

— «ТрансРоссия» көрмесі қарсаңында біз ОТЛК серіктестерімен келіссөздер жүргіздік. Олар барлық қиындықтар уақытша деп санайды, жүк көлемдері міндетті түрде қалпына келеді, содан кейін біз бәріміз, айталық, ескі рельстерге ораламыз. Жүк жөнелтушілер бәрібір орнында отырмайды. Қазақстандық теміржолдар да өздері үшін санкцияланған аумақтарды айналып өту үшін жаңа мүмкіндіктер іздеуде. Атап айтқанда, Транскаспий халықаралық көлік бағыты (ТМТМ) бар. Бұл өнердегі шамадан тыс жүктемені білдіреді. Қазақстанда Алтынкөл, Каспий теңізі – Құрық немесе Ақтау порттарына келу, онда тиеу-түсіру жұмыстарын жүргізу, кейіннен жылжымалы құрамға қайта тией отырып, кемеде Бакуге дейін, содан кейін – Поти грузин портына дейін жүру, тауарларды Еуропаға кіретін румын портына одан әрі жөнелте отырып, кезекті тиеу-түсіру жұмыстары. Операциялардың қажетті көлемін ескере отырып, бағыт дәстүрліге қарағанда әлдеқайда қымбат. Жақында Қазақстан, Әзірбайжан және Грузияның мемлекеттік органдары деңгейінде маңызды кездесу өтті, онда аталған маршрутта жүк тасымалдарының операторы болатын және басқа маршруттармен салыстырғанда баға бәсекеге қабілетті болып көрінуі үшін қолайлы тарифтік жағдайларды қамтамасыз ететін, ал ТМТМ өзі жүк жөнелтушіге қызықты болатын бірлескен кәсіпорын құру туралы мәселе қаралды.

— Бірақ аталған маршрут өзіне барлық қажетті жүк көлемін ала алмайды…

– Әрине, онда, басқалармен қатар, белгілі бір кедергілер бар. Бұл мәселе жоғарыдан көтеріле бастағанда, порттар әлі де контейнерлердің белгілі бір көлемінен артық өңдей алмайтыны белгілі болды, ал Әзірбайжанда да өз қиындықтары бар. Бұл қиындықтарды шешу үшін оған инвестиция тарту керек. Сірә, бұл қаражатты мемлекеттер немесе ірі трансұлттық компаниялар бөлуі керек. Алайда, белгісіздік әсер етеді: 2-3 жылдан кейін әлемде не болады? Егер осы уақыт ішінде жағдай қалыпқа келіп, бұрынғы рульге оралса, ал компаниялар қайтадан Қазақстан, Ресей, Беларусь арқылы әдеттегі маршрутпен жүріп, сол жерден Еуропаға кете бастаса, онда ТМТМ-ге салынған қаражат бекер болады және өтелмейді. Әрине, бұл жобаны жүзеге асыруды тоқтатады.

— РЖД серіктесі жақында өткізген іскерлік семинарда сарапшылардың бірі Қазақстан Ресей үшін транзиттік хаб бола алмайды деп мәлімдеді. Сіз мұнымен келісесіз бе?

— Керісінше, біздің компанияның пікірінше, Қазақстан қазірдің өзінде үлкен жүк ағынын өзіне тартып, өзінің географиялық жағдайын тиімді пайдалануға тырысып, РФ үшін осындай хаб болып табылады. Бірақ мемлекет жүктің қажетті көлемін өңдеу үшін қойма логистикасы тұрғысынан өз қуатын дамытуды жалғастыруы керек. Еуразиялық экономикалық одақ шеңберінде Қазақстанға тауарларды әкелуге, оларды отырғызуға және басқа елдердің ішінде таратуға болады. Қолданыстағы заңнама бұған мүмкіндік береді. Бірақ басқа да мәселелер бар. Ресей Федерациясына енгізілген санкцияларға жауап санкциялары қолданылады. Ресей аумағына әкелу мүмкін емес тауарлардың тізімі бар. Тиісті тексерумен арнайы мобильді топ айналысады, ол тауарлардың шығу тегі туралы сертификаттарды сұрайды және олардың санкцияларға жататындығын бақылайды. Барлық осы қиындықтар бизнес үшін тәуекелдермен тікелей байланысты. Сонымен қатар, тауарлардың тізімін толықтыруға да, тарылтуға да болады. Тиісінше бүгін Жүк Қазақстан арқылы Ресей бағытына бара алады, ал ертең шекарада кенеттен қиындықтар туындайды және бизнес шығынға ұшырайды. Темір жол инфрақұрылымына келетін болсақ, оның басым бөлігі «Қазақстан темір жолы»компаниясына тиесілі. Соңғы уақытта инфрақұрылымға батыл қаражат салатын және белсенді дамып келе жатқан жеке бизнеске мемлекеттік қолдау көрсетілуде. Атап айтқанда, Достық станциясында ҚТЖ терминалдарынан басқа жеке терминалдар да бар. Біз де ерекшелік емеспіз. 2021 жылы біздің еншілес компаниямыз PTC Cargo өз қаражатына жүктер мен контейнерлерді 1435 мм (Қытай) жолынан 1520 мм жол жолына (Қазақстан) ауыстырып тиеуге, сондай – ақ Достық-Алашанькоу шекара өткелі арқылы өтетін маршруттық контейнерлік пойыздарды өңдеуге, сақтауға, жөндеуге, қалыптастыруға арналған Dostyk TransTerminal іске қосты. Бұл терминалдың жылдық өндірістік қуаты-20 футтық баламасы бар 160 мың контейнер. Нұр-сұлтан мен Алматыда мемлекеттік және жеке көліктік-логистикалық орталықтар табысты жұмыс істеуде. Бұдан басқа, Қазақстан ҚХР – мен шекаралас аймақта астық жүктерін, калий тыңайтқыштарын және т.б. ауыстырып тиеу бойынша бірқатар жобаларды іске асыруға дайын, бірақ бұл жерде Қытайдың өзі қандай жоспарларды ұстанатынын түсіну маңызды, ол қазір өз порттары бағытында белсенді жұмыс істеуде.

— Ал PTC Holding тікелей қандай басымдықтарға ие?

– Біз бірінші кезекте контейнерлік тасымалды дамытуды көздеп отырмыз. Қажетті жүк ағынын алу үшін халықаралық көлік-логистикалық компаниялармен белсенді келіссөздер жүргізудеміз. Бірақ әзірге көлемдердің төмендегенін көріп отырмыз. Бұл біздің компаниямыздың ғана емес, бүкіл нарықтың, тек Қазақстанның ғана емес, Ресейдің де проблемасы. Тарихи қалыптасқан жеткізу тізбектері бүгінде қайта қарауға мәжбүр, сондықтан логистика өзінің өмір сүруінің жаңа кезеңін бастан кешуде. Оның қай бағытта кететінін болжау мүмкін емес.

— Соңында, Қазақстан мен Ресей жеткізілім тұрғысынан бүгінгі күні бір-біріне несімен пайдалы?

— Бізде Ресейлік көлік компанияларының қатарынан серіктестер өте көп. Екі елдің аумақтары үлкен, және Тараптардың әрқайсысы бір-біріне бизнес құруға және ақша табуға мүмкіндік беретін мүмкіндіктер беруге тырысады. Егер жүк номенклатуралары туралы айтатын болсақ, мұнда бәрі дәстүрлі, айқын жаңалықтарсыз. Атап айтқанда, Ресейден Қазақстан арқылы көрші мемлекеттерге мұнай өнімдері, кесілген ағаш материалдары және басқа да «тапталған» өнімдер тасымалданады. Біз жүк тасымалдары бойынша өз талдауымызды жүргіземіз, жүк қоржынында болып жатқан барлық үрдістерді қадағалаймыз және осының негізінде қажетті шешімдерді қабылдаймыз.

https://www.rzd-partner.ru/logistics/interview/kazakhstan-uzhe-seychas-yavlyaetsya-tranzitnym-khabom-dlya-rossii/

Остались вопросы?

Обратитесь к нашим специалистам:

Клиенты и партнеры

«PTC Holding» - транспортно-логистическая инвестиционная группа компаний, международный провайдер комплексных логистических услуг в нефтегазовой и контейнерной сферах, крупнейший собственник и оператор железнодорожного подвижного состава и инфраструктуры в странах Центральной Азии. Оказывает полный спектр транспортно-логистических услуг.

Мы создаем реальную ценность для наших клиентов и партнеров с помощью инновационных решений, устойчивых результатов и долгосрочного роста.

PTC в цифрах

16 компаний входят в состав группы компаний
6 стран Казахстан, Китай, Узбекистан, Кыргызстан, Грузия и Турция
1484 количество персонала в 13 городах
40% доля терминала по перевозке контейнеров на ст.Достык в 2023 году
13% доля в контейнерном грузообороте через Казахстан в 2023 году
13313 единиц общий парк вагонов
14 млн тонн нефтепродуктов перевезено в 2023 году
1556 контейнерных поездов отправлено с терминала в 2023 году
169000 ДФЭ перегружено на терминале на ст.Достык в 2023 году
Наши компании
PTC-CA
Petroleum
АО «PotiTransTerminal»
PTC Freight Agency Co., Ltd
PTC-KG LLC
error: Content is protected !!