Бүгін Қазақстан мен Өзбекстан Президенттері Ташкент маңындағы жаңа жобаны бастады. Өзбекстанда инвестициялық жобаны іске асырумен «РТС Holding»еншілес компаниясы айналысады. Бірінші кезеңде инвестиция көлемі шамамен 70 млн АҚШ долларын құрайды, жалпы жобаға 2030 жылға дейін шамамен 300 млн АҚШ долларын салу жоспарлануда.
Жобаның мақсаты-Қытайдан, Оңтүстік-Шығыс Азия елдерінен, Оңтүстік Кореядан, ТМД елдерінен, Грузия мен Балтық елдерінен, Ауғанстаннан, Пәкістаннан, Үндістаннан, Ираннан және Парсы шығанағы елдерінен Өзбекстан Республикасына және кері бағытта жүктерді тасымалдау үшін тірек логистикалық орталық құру, сондай-ақ жедел шоғырландыру және достық және Алтынкөл станцияларындағы шекаралық өткелдер арқылы контейнерлік поездарды қалыптастыру мүмкіндіктері.
«Қазақстан мен Өзбекстанда көлік дәліздерін дамыту және логистиканы жақсарту жөніндегі міндеттер жүк тасымалы көлемін сақтау және ұлғайту үшін басым болып табылады, бұл өз кезегінде өңір экономикасына мультипликативтік әсер береді және елдеріміздің бизнес-қауымдастықтары арасындағы іскерлік әріптестікке қосымша серпін береді», — деді «РТС Holding» өкілі Данияр Әбілғазин.
Жобаны іске асырудың бірінші кезеңінде көлік-логистикалық орталыққа инновациялық комбинилифттері мен мамандандырылған техникасы бар контейнерлік терминал, сондай-ақ 200-ден астам жұмыс орнын құрумен 2023-2026 жылдар ішінде құрылысына 70 млн АҚШ долларын инвестициялау жоспарланып отырған бірегей кросс-докинг жүйесі бар А және В класты қоймалар кіретін болады. Жобаны іске асырудың келесі кезеңдері 2026-2034 жылдар аралығында 230 млн АҚШ долларына дейін бағаланады. Жоба операторы 2021 жылдың желтоқсанында құрылған PTC Holding — «РТС-СА»еншілес компаниясы болады. Орталықтың өзі Ташкент облысы Янгиюль ауданының аумағында Өзбекстан астанасынан 10 шақырым жерде орналасады. Қойма үй – жайларының жалпы ауданы 248 000 шаршы метрді құрайды, т/ж жолдарының жалпы сыйымдылығы-1 240 вагон және 11 100 бірлік контейнер.
«Өткен жылы» РТС Holding » Қазақстанда Достық станциясында терминал салды, бұл станцияның бірқатар инфрақұрылымдық мәселелерін шешуге мүмкіндік берді, бірақ ең бастысы Қытайдан және Қытайға баратын контейнерлік пойыздарды қалыптастыру үшін база құрылды. Алайда, қазақстандық бизнестің қатысуы және осы тасымалдардан табыс алуы үшін бізге Өзбекстан Республикасындағы тірек терминалы қажет, өйткені жүк ағындары әртүрлі шекаралық өткелдер арқылы өтуі мүмкін», — деді «РТС Holding» басқарма төрағасы Тимур Қарабаев.
Терминалда өнеркәсіптік шикізат пен материалдар, тоқыма, азық-түлік тауарлары, оның ішінде бақша дақылдары, халық тұтынатын тауарлар, азаматтық мақсаттағы жабдықтар мен автокөліктер, контейнерлік жүктер, ауыл шаруашылығы тыңайтқыштары және т.б. сияқты жүк түрлерін өңдеу жоспарлануда. КЛО контейнерлік алаңы тауарлардың әртүрлі түрлерін контейнерлерге, жабық вагондарға және жартылай вагондарға тиеу-түсіру жұмыстарын жүргізуге мүмкіндік береді.
«Орталық Азияға деген қызығушылық, ал Қазақстан Орталық Азия нарығы үшін жалғыз транзиттік ел болып табылады, демек, жеткізілім тізбегі мен Орталық Азияның «в» және «из» логистикалық тізбегі айтарлықтай өсетін болады. Біз терминалдық қуаты бар істердің ағымдағы жай-күйін талдадық және Өзбекстанда А класты қоймалары, Тоңазытқыш қоймалары, фармацевтикалық қоймалары бар дайын үлкен терминал жоқ екенін түсінеміз. Біздің міндетіміз, жақсы инфрақұрылым құра отырып, бұл үрдісті жіберіп алмау, яғни егер біз мұны өзіміз жасай алсақ, шетелдік капиталға алақан бермеуіміз», — деп есептейді «РТС Holding»басшысы.
Айта кету керек, соңғы бес жылда Қазақстанда, бүкіл әлем сияқты, контейнерлік тасымалдардың бірнеше есе өсуі байқалды. Бұл Өзбекстанға да қатысты. Мәселен, 2016-2022 жылдар аралығында Өзбекстан Республикасында контейнерлік тасымалдау көлемі 2,2 есеге, жылына 96-дан 220 мың контейнерге дейін ұлғайды. Алайда, Қазақстанда да, Өзбекстанда да бизнестің одан әрі дамуы Инфрақұрылым тапшылығына байланысты.
Осыны ескере отырып, «PTC Holding» тобы жүк вагондарын инновациялауға және Қазақстан Республикасында заманауи теміржол инфрақұрылымын салуға 200 млрд теңгеден астам инвестиция салды, және бүгінгі таңда бұл топ сапалы сервис пен Достық станциясындағы Қазақстан мен Қытай шекарасындағы мультимодальды контейнерлік терминал түріндегі өз инфрақұрылымының арқасында Қазақстандағы транзиттік контейнерлік тасымалдардың жалпы көлемінде 15% үлесті алады, сондай-ақ жетекші әлемдік компаниялармен серіктестік байланыстар.
Казахстан построит в Узбекистане логистический центр мирового стандарта