«РТС Holding» компаниялар тобы Өзбекстанда ауқымды логистикалық жобаны жүзеге асыруда.
Ташкент маңындағы заманауи мультимодальды көлік-логистикалық орталықтың құрылысын іске асыру жеке қазақстандық тасымалдаушыны – «РТС Holding» компаниялар тобын трансұлттық логистикалық компанияға айналдыруды тіркейді.
22 желтоқсанда Ташкентте Өзбекстан президенті Шавкат Мирзиеев пен Қазақстан президенті Қасым-Жомарт Тоқаевтың қатысуымен өткен Қазақстандық «РТС Holding» және Halyk Bank, сондай-ақ өзбекстандық «VUONO CAPITAL» ЖШҚ арасында көліктік-логистикалық терминал салу жөніндегі жобаны іске асырудағы ынтымақтастық туралы Меморандумға қол қою қазақстандық бизнес үшін бірден бірнеше іс-шара болып табылады маңызды себептер.
Ең алдымен, бұл жеке қазақстандық тасымалдаушылар қажетті құзыреттерге ие болып, өсіп, кем дегенде Орталық Азия нарықтарында трансұлттық ойыншыларға айналуға дайын екенін білдіреді.
«Бүгінгі таңда «РТС Holding» компаниялар тобының елдік стратегия шеңберінде халықаралық көлік логистикасын дамытудың өзіндік көзқарасы мен мүмкіндіктері бар. Кешікпеу, оқиғалардың қалыңдығында болу, халықаралық мультимодальды логистикалық көлік жобаларына қатысу үшін терминалдар түріндегі тірек активтердің нақты желісі болуы қажет», — деп есептейді» РТС Holding » басқарма төрағасы Тимур Қарабаев.
Бүгінгі таңда Орталық Азия өңірі контейнерлік тасымалдардың тұрақты өсу үрдісін көрсетеді – жыл сайын 20-30%. Атап айтқанда, Өзбекстанда 2016-2022 жылдар аралығында контейнерлік тасымалдау көлемі 2,2 есеге, жылына 96-дан 220 мың контейнерге дейін ұлғайды. Алайда, Қазақстанда да, Өзбекстанда да бизнестің одан әрі дамуы Инфрақұрылым тапшылығына байланысты.
«Өткен жылы» РТС Holding » Қазақстанда Достық станциясында терминал салды, бұл станцияның бірқатар инфрақұрылымдық мәселелерін шешуге мүмкіндік берді, бірақ ең бастысы, Қытайдан және Қытайға баратын контейнерлік пойыздарды қалыптастыру үшін база құрылды. Алайда, қазақстандық бизнестің қатысуы және осы тасымалдардан табыс алуы үшін бізге Өзбекстан Республикасындағы тірек терминалы қажет, өйткені жүк ағындары әртүрлі шекаралық өткелдер арқылы өтуі мүмкін», – деп атап өтті Тимур Қарабаев.
«РТС Holding» тобындағы стратегиялық мақсат ретінде Қазақстан арқылы транзиттік әлеуеттің жан-жақты өсуін көріп отыр. Қойылған міндетке қол жеткізу үшін ең маңызды сын-тегеурін мен кедергі жаңа шекара өткелдерін ашу болуы мүмкін. Бүгінде Қашқар–Қытай–Қырғызстан–Өзбекстан шекарасы белсенді талқылануда. Оны іске асыра отырып, Қазақстан ел арқылы транзитпен өтетін жүк ағынының бір бөлігін жоғалтуы мүмкін. «РТС холдингінде» бұл анық түсініледі.
«Табиғат босқа жол бермейді», – дейді Тимур Қарабаев. — Онда бір нәрсе кетеді, бірақ біздің міндетіміз – қазақстандық транзитте клиенттік базамызды сақтау. Қазіргі заманғы мультимодальды терминал болмаса, бұл мүмкін емес».
Мұндай жағдайда Өзбекстан аумағындағы тірек терминалы – бұл, Тимур Қарабаевтың айтуынша, «клиент үшін Орталық Азия аумағындағы сервистің толық басқатырғышын жинау үшін жетіспейтін бөлік».
Оның айтуынша, бүгінде Қазақстанда да, Өзбекстанда да халық саны артып келеді, ал бұл өсім тауарлардың әртүрлі топтарын тұтынудың өсуімен қатар жүреді. Сонымен қатар, елдерде адамдардың өмір сүру деңгейі де өсуде, бұл сөзсіз жаңа қызметтер мен жаңа тауарларды әкеледі.
«Бүгінгі таңда «РТС Holding» компаниялар тобының елдік стратегия шеңберінде халықаралық көлік логистикасын дамытудың өзіндік көзқарасы мен мүмкіндіктері бар. Кешікпеу, оқиғалардың қалыңдығында болу, халықаралық мультимодальды логистикалық көлік жобаларына қатысу үшін терминалдар түріндегі тірек активтердің нақты желісі болуы қажет», — деп есептейді» РТС Holding » басқарма төрағасы Тимур Қарабаев.
Бүгінгі таңда Орталық Азия өңірі контейнерлік тасымалдардың тұрақты өсу үрдісін көрсетеді – жыл сайын 20-30%. Атап айтқанда, Өзбекстанда 2016-2022 жылдар аралығында контейнерлік тасымалдау көлемі 2,2 есеге, жылына 96-дан 220 мың контейнерге дейін ұлғайды. Алайда, Қазақстанда да, Өзбекстанда да бизнестің одан әрі дамуы Инфрақұрылым тапшылығына байланысты.
«Өткен жылы» РТС Holding » Қазақстанда Достық станциясында терминал салды, бұл станцияның бірқатар инфрақұрылымдық мәселелерін шешуге мүмкіндік берді, бірақ ең бастысы, Қытайдан және Қытайға баратын контейнерлік пойыздарды қалыптастыру үшін база құрылды. Алайда, қазақстандық бизнестің қатысуы және осы тасымалдардан табыс алуы үшін бізге Өзбекстан Республикасындағы тірек терминалы қажет, өйткені жүк ағындары әртүрлі шекаралық өткелдер арқылы өтуі мүмкін», – деп атап өтті Тимур Қарабаев.
«РТС Holding» тобындағы стратегиялық мақсат ретінде Қазақстан арқылы транзиттік әлеуеттің жан-жақты өсуін көріп отыр. Қойылған міндетке қол жеткізу үшін ең маңызды сын-тегеурін мен кедергі жаңа шекара өткелдерін ашу болуы мүмкін. Бүгінде Қашқар–Қытай–Қырғызстан–Өзбекстан шекарасы белсенді талқылануда. Оны іске асыра отырып, Қазақстан ел арқылы транзитпен өтетін жүк ағынының бір бөлігін жоғалтуы мүмкін. «РТС холдингінде» бұл анық түсініледі.
«Табиғат босқа жол бермейді», – дейді Тимур Қарабаев. — Онда бір нәрсе кетеді, бірақ біздің міндетіміз – қазақстандық транзитте клиенттік базамызды сақтау. Қазіргі заманғы мультимодальды терминал болмаса, бұл мүмкін емес».
Мұндай жағдайда Өзбекстан аумағындағы тірек терминалы – бұл, Тимур Қарабаевтың айтуынша, «клиент үшін Орталық Азия аумағындағы сервистің толық басқатырғышын жинау үшін жетіспейтін бөлік».
Оның айтуынша, бүгінде Қазақстанда да, Өзбекстанда да халық саны артып келеді, ал бұл өсім тауарлардың әртүрлі топтарын тұтынудың өсуімен қатар жүреді. Сонымен қатар, елдерде адамдардың өмір сүру деңгейі де өсуде, бұл сөзсіз жаңа қызметтер мен жаңа тауарларды әкеледі.
«Қазақстан Орталық Азия нарығы үшін жалғыз транзиттік ел болып табылады. Орталық Азияға және Орталық Азияға және осы аймақтан жеткізілім тізбектері мен логистикалық тізбектерге қызығушылық артады. Біз терминалдық қуаты бар істердің ағымдағы жай-күйін талдадық және Өзбекстанда Тоңазытқыш қоймалары, фармацевтикалық қоймалары бар А класты қоймалары бар дайын үлкен терминал жоқ екенін түсінеміз. Біздің міндетіміз-жақсы инфрақұрылым құра отырып, бұл трендті жіберіп алмау, яғни егер біз мұны өзіміз жасай алсақ, шетелдік капиталға алақан бермеуіміз», – деп есептейді «РТС Holding»басшысы.
Жобаның өзіне келетін болсақ, бірінші кезеңде, 2023-2026 жылдары шамамен 24 км темір жол, 2 400 контейнерге арналған сақтау алаңы, ауданы 22 мың шаршы метрден асатын А класындағы қойма, оның ішінде температуралық режимді реттеу мүмкіндігі бар заманауи қоймалар, әлемдік стандарттарға сай келетін заманауи ақпараттық жүйе және басқа да ілеспе құрылыстар салу жоспарлануда терминал қызметін қамтамасыз ету үшін инженерлік инфрақұрылыммен қамтамасыз ету.
Қол қойылған меморандумға сәйкес, Halyk Bank бұл үшін $70 млн – ға баламалы мөлшерде қаржы беруге дайын.жобаның операторы «РТС Holding»-«РТС-СА»еншілес компаниясы болады. Болашақ орталықтың алаңы Ташкенттен 10 шақырым жерде орналасады. Жоспарланған мультимодальды көлік-логистикалық орталықтың аумағына қол жеткізу үшін Ташкент-Самарқанд М – 39 тас жолымен қосылатын автомобиль жолы қайта жаңартылып, жаңғыртылатын болады.
«Біз бұл терминалды өте инновациялық еткіміз келеді. Яғни, бүгінгі таңда логистика әлеміндегі ең жаңа, заманауи, инновациялық барлық нәрсені біз осы жобада қолданамыз. Бұл жұмыс технологиясына да қатысты – жылжымалы құрамды беру, сондай-ақ шамадан тыс жүктеме және жабдық (біз Еуропада крандар мен комбилифттерге тапсырыс береміз). Бұл қоймаішілік сақтауға да, қоймаішілік логистикаға да қатысты», — дейді Тимур Қарабаев.
Жобада толығымен темір жол инфрақұрылымын, оның ішінде ұзындығы 37,2 км темір жол жолдарын, 11 мыңнан астам контейнерді біржолғы сақтау мүмкіндігі бар контейнерлік алаңдарды, әртүрлі жүктерді Тиеу-түсіру, сақтау және өңдеу үшін, оның ішінде жалпы ауданы 248 мың шаршы метрді құрайтын А, А+ класты заманауи қойма кешендерін салу көзделеді. М. бұл ретте инвестициялардың жалпы көлемі шамамен около 300 млн сомасына бағаланады.
«Біз мұны істей алатынымызды көрсету үшін бірден өте жоғары стандартқа назар аударамыз. Мүмкін, бүгін клиенттің Ташкент облысындағы шағын қоймаға келу мүмкіндігі болады, бірақ, мысалы, қазір қарқынды дамып келе жатқан электрондық коммерция сегментіндегі клиенттерге үлкен аумақтар қажет. Бірақ ең бастысы, клиентке жеткізілімде де, шамадан тыс жүктемеде де, қоймада да, «Есіктен есікке»жеткізуде де жылдамдық қажет. Машиналар мен жабдықтардың синергиясы дәл осындай мақсаттарға қол жеткізуге мүмкіндік береді», – деп есептейді «PTC Holding»басқарма төрағасы.
Жобаның тағы бір маңызды және маңызды нюансы-қазақстандық көліктер оны алғаш рет шетелде DBFO (Design-Build-Finance-Operate) схемасы бойынша іске асырып жатқан шығар. Бұл жобалаумен қазақстандық және өзбекстандық жобалау компаниялары бірлесіп айналысатынын, қаржыландыруды қазақстандық Halyk Bank қамтамасыз ететінін, ал көлік-логистикалық орталықты салумен және пайдаланумен «PTC Holding»еншілес компаниясы айналысатынын білдіреді.
«Біз бұл Өзбекстандағы алғашқы жобаны қазақстандық компания жүзеге асырған кезде керемет мүмкіндік деп ойлаймыз», – дейді Тимур Қарабаев. Оның айтуынша, компания өте жақсы құзыреттіліктер мен өте жақсы команда жинай алды.
«Біз оның әлемдегі ең жақсы логистикалық орталықтарда қалай жұмыс істейтінін түсінеміз, біздің қызметкерлер Германиядағы, Еуропадағы, Түркиядағы көптеген терминалдарды аралап шықты және біз заманауи логистиканың қалай жұмыс істейтінін түсінеміз. Ол тек жерде жұмыс істей алмайды, тиісті инфрақұрылым қажет. Сондықтан мұндай қауіпті қадамға бару туралы шешім қабылданды – басқа елге жеткілікті үлкен қаражат салу. Иә, біз тәуекелге барамыз. Бірақ менің ойымша, біз бірінші болып табыламыз және табысты боламыз. Осы жобаны іске асыра отырып, біз ең алдымен өзімізге және нарықтың басқа қатысушыларына қазақстандық бизнестің жақсы трансұлттық инфрақұрылымдық жобалар жасай алатын деңгейге дейін өскенін дәлелдейміз. Біз оларды жобалай аламыз, қаржыландырамыз, саламыз, содан кейін жұмыс істей аламыз», – дейді «PTC Holding»басшысы.
https://forbes.kz//process/businessmen/timur_karabaev_nasha_zadacha_ne_tolko_uderjat_no_i_narastit_temp_tranzita_cherez_kazahstan/?